2011. március 11., péntek

Régi tanítványaim 1.

Biszun Andi 28 éves.
Már az első évben taníthattam őt. Andi akkor harmadikos volt. A VIII. ker.-i Jázmin utcai iskolába járt.
A héten, amikor beszéltem vele telefonon, kérdezgettem, hogy mire emlékszik, milyen élményei voltak a bibliaórákon? Elmondta, hogy éppen előző nap jutott eszébe a
János 3,16: "Mert úgy szerette Isten a világot, hogy az ő egyszülött fiát adta, hogy aki hisz Őbenne el ne vesszen, hanem örök élete legyen."
Csak pozitív élményei vannak a bibliaórákról, a táborokról...
Úgy fogalmazott, hogy azt szeretné, ha a most egy éves kislányának is hasonló élményei lehetnének gyerekkorában.
Akkora pluszt adott az életében, hogy már gyerekkorában hallhatott Jézusról. Egészen másképpen látja az embereket, sokkal türelmesebb, együttérzőbb. Még gyerekkorában kapott tőlem egy "Mondd, ki a dzsungel királya" c. kazettát, amit rongyosra hallgatott.
4 éven keresztül taníthattam őt. Azután bezárták az iskolát, és én is külföldre mentem, hosszabb időre. Ez alatt az idő alatt nagyon sok plusz programot is csináltam velük. Kirándulások, nálam töltött hétvégék, közös kajálások, társasjátékozások stb.
Sokat "vetettem" beléjük. Tanítottam nekik pantomimet, héber táncot, felléptek karácsonyi előadásokon. Nyáron vittem őket táborba. 1996.-ban még Svájcba is elvittem Andit egy Gabonamagos táborba.
Ezután elveszítettük egymást. Én külföldre, ő másik iskolába ment.
Nagyon sokat kerestem az IWIW-en, de nem találtam. Végül talán ő jelölt be ismerősnek. Legnagyobb meglepetésemre, 2009. gyereknapján, amikor éppen bohóc voltam, két fellépés között megszólított az Andi, és kérdezte, hogy megismerem-e? Természetesen megismertem, és nagyon örültem neki! Elújságolta, hogy egy pici baba növekszik a pocakjában. 2010. gyereknapján újra megkeresett bennünket a Városligetben, de akkor már ott volt vele a féléves kislánya, Enikő. Ott volt az anyukája is, akit szintén nagyon jól ismerek, még régről. Annak idején nagyon sokat voltam fent náluk, és rengeteget beszélgettem az anyukájával is. Jó volt újra látni őket.
Andi még gyerekkorában befogadta Jézus, egy időben járt is a Golgota gyülekezetbe, de valahogy elmaradt. Az volt az érzésem, mikor beszéltem vele, hogy olyan az élete, mint a bibliában a magvető példázatában az a mag, ami a tövisek közé esett, és hiába volt gyökere, megfolytotta a mellette felnövekvő tövis. Ő is hagyta, hogy ez élet gondjai, problémái elszakítsák őt Istentől. Rohanó élet, három telek, munka, hitelek, gyereknevelés. De azért gyereknapon, a könyvesasztalnál megvette a "Mondd ki a dzsungel király" cd-t. Lecserélte a kazettát, mert szeretné, hogy kislánya is hallgathassa. Biztosítottam afelől, hogy időnként fel fogom hívni, mert fontos nekem, és nem szeretném, hogy elvesszen. Imádkozom is érte!
Most jöjjön pár kép:

Enikő és Andi
A nagy találkozás (még jó, hogy nem fél a bohóctól)
1. születésnap

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése